Tymczasowe strony

W głównym menu dodawaj tylko ważne odnośniki – istotne dla klienta takie jak kategorie, kontakt.
Unikaj dodawania do głównego menu linków do podstron, które będą dostępne w sklepie tylko przez krótki czas np. Tygodniowa promocja.

Odnośniki do zewnętrznych serwisów

Staraj się nie umieszczać w głównej nawigacji odnośników do zewnętrznych serwisów np. strony firmy pod innym adresem , bloga w inne j domenie.

Linki kanoniczne

Na stronach wygenerowanych dynamicznie np. kategorii produktów z użytymi filtrami zadbaj o dodanie w kodzie linku kanonicznego tzw. canonical
Mają one postać <link rel=”canonical” href=”https://przykladowy-sklep.pl/sukienki” />

Przeczytaj więcej o linkach kanonicznych:
Google Link Canonical

Przyciski graficzne

Nie stosuj w sklepie przycisków graficznych – używaj częściej buttonu z linkiem tekstowym. Takie przyciski mają większą wartość SEO.

Link do strony Kontakt

To jedna z obowiązkowych pozycji w głównym menu Twojego sklepu. Nie zapomnij o niej.
Zadbaj również o treść samej strony Kontakt – oprócz funkcji informacyjnej powinna uwiarygadniać Twoją firmę.

Less is more

Ogranicz ilość linków w głównym menu. Postaraj się zmieścić w jednej linii i ograniczyć do kilku najistotniejszych odnośników.

Responsywność

Sprawdź jak zachowuje się główne menu na różnych rozdzielczościach i urządzeniach mobilnych (np. tablet,smartphone).
Zadbaj o wygodę i użyteczność takiego menu. Klienci przeglądający Twój sklep na telefonie szybko się zniechęca jeśli nawigacja okaże się niewygodna.

Pokaż mi gdzie jestem

Klienci muszą czuć, że mają kontrolę nad sklepem. Zawsze podświetlaj w menu aktywną stronę – tak aby odrazu było wiadomo, że właśnie na niej obecnie znajduje się osoba przeglądająca Twój sklep.
Pamiętaj również o breadcrumbs.

Krótkie i zrozumiałe linki

Głowna nawigacja Twojego sklepu powinna zawierać krótkie i jednoznaczne słowa/frazy np: Asortyment, Kontakt, Metody dostawy.
Unikaj długich nazw odnośników i dbaj o przejrzystość menu.

 Stałe linki

Nie zmieniaj zawartości głównego menu w zależności od strony na jakiej znajduje się klient. Główne menu zawsze powinno mieć stałą i niezmienną zawartość.

Autor wpisu : Paweł Knieć

Brałem udział w ponad 40 średnich i dużych wdrożeniach sklepów internetowych jako manager projektu, grafik, programista.
Od 9 lat poszerzam doświadczenie w e-commerce zarówno od strony sprzedażowej jak i wdrożeniowej.
To ze mną zaplanujesz prace nad budową nowego sklepu i pomysły na jego rozwój.
Możesz liczyć na wsparcie merytoryczne prowadzenia sklepu internetowego i podpowiedzi w kwestiach graficznych.
Wpadnij na kawę do naszej firmy – omówimy Twój projekt – albo pogadamy o górach i wspinaczce 😉

LinkedIn
Skype
Menu