Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym – cz. 2

Konwersja w sklepieW poprzednim wpisie omówiłem kilka kwestii związanych z porzucaniem koszyka przez klientów odwiedzających sklep. Dziś podpowiem w jaki sposób zmniejszyć ilość porzuconych transakcji oraz dotrzeć do tych klientów, którzy jednak z jakiegoś powodu porzucili koszyk.

Uproszczenie formularza zamówienia

Zanim zajmiemy się aktywizacją klientów, którzy już porzucili swój koszyk, zajmiemy się redukcją kroków w formularzu zamówienia, aby uprościć klientowi proces składania zamówienia. Standardowy 5-cio krokowy formularz, dzięki wykorzystaniu dedykowanych do tego modułów można uprościć do jednej strony, na której widoczne są wszystkie dane niezbędne do realizacji zamówienia.
Według wielu, dostępnych w internecie badań zmiana na jednokrokowy formularz zwiększa ilość składanych zamówień o około 20%.

Dlaczego tak się dzieje? Większość jednokrokowych formularzy spełnia wymagania przedstawione we wcześniejszym wpisie, czyli:
1. Prosty, jasny formularz zawierający tylko niezbędne do realizacji zamówienia pola,
2. Możliwość złożenia zamówienia bez zakładania konta w sklepie,
3. Dostosowanie do urządzeń mobilnych.

Porzucone koszyki – potencjał, który warto wykorzystać

Mawia się, że klient, który opuścił sklep jest klientem straconym. Niezależnie od tego, czy opuścił sklep na poziomie koszyka/formularza zamówienia lub wcześniej. Ten pierwszy przypadek wcale nie musi być regułą również w Twoim sklepie. Możesz przypomnieć klientowi o zamówieniu, którego nie złożył. Jeśli przypomnienie połączysz z kodem promocyjnym, np. na darmową wysyłkę to istnieje spora szansa, że potencjalny klient zrealizuje zamówienie.

Mechanizm przypominania o porzuconych koszykach działa automatycznie, przypominając klientowi o niezrealizowanej transakcji prezentując produkty jakie klient miał w koszyku. Klient może przejść z poziomu wiadomości zarówno do pojedynczego produktu, jak i zobaczyć cały koszyk. Oczywiście klient musi wypełnić w formularzu adres e-mail.

Moduł, który polecamy naszym klientom pozwala na personalizację przesyłanych maili, zmianę tytułu oraz treści wiadomości, a także ustawienie częstotliwości wysyłki. Istnieje również możliwość dodania do niego kodów promocyjnych. Jak wykorzystasz to narzędzie ogranicza tylko Twoja kreatywność.

Zapytaj nas o wdrożenie jednokrokowego formularza zamówienia oraz przypominanie o porzuconych koszykach.

0.00 śr. ocen - 0 głosów
Menu
Przeczytaj poprzedni wpis:
Sklep Southwine
Wdrożenie sklepu z winami z RPA

Miło na poinformować że do grona naszych klientow dołączyła firma South Wine Sp. z o.o. Zadbaliśmy o kompleksowe przeniesienie sklepu...

Zamknij