W Internecie powstaje codziennie coraz więcej sklepów. Niektóre z nich tak jak w całym biznesie cieszą się słabą reputacją i wiarygodnością albo służą do wyłudzania pieniędzy/danych klientów.
Kupujący powinni poczuć się w sklepie pewnie, a naszym zadaniem jest pokazać, że transakcja zawierana jest z prawdziwą i rzetelną firmą.
Jest oczywiście wiele aspektów, w których sklep powinien funkcjonować w sposób wiarygodny i dający pewność, że zakupy będą zrealizowane sprawnie i bezpiecznie.
Poniżej kilka podpowiedzi na co powinieneś zwrócić uwagę prowadząc sklep on-line:

  1. Czy odnalezienie w sklepie informacji o sprzedawcy jest łatwe dla Twojego klienta;
  2. Czy w sklepie można znaleźć pełną nazwę Twojego przedsiębiorstwa;
  3. Czy adres e-mail do kontaktu ze sprzedawcą jest łatwo dostępny (stopka, strona kontakt, formularz kontaktowy, regulamin);
  4. Czy podałeś/-aś NIP swojej firmy;
  5. Czy udostępniłeś/-aś szybie i łatwe formy kontaktu z obsługą sklepu;
  6. Czy Twoja Polityka prywatności określa zasady wg jakich chronione są dane osobowe Kupującego;
  7. Czy w miejscach gdzie Kupujący pozostawia swoje dane prosisz o zgodę na przetwarzanie tych danych;
  8. Czy Twój klient może w prosty i jasny sposób zrezygnować z otrzymywania newsletterów i reklam drogą emailową;
  9. Czy opisałeś klientowi co to są pliki cookies i czy Twój serwis ich używa (w jakim celu);
  10. Czy Twój sklep korzysta z protokołu SSL (przynajmniej w miejscach gdzie klient podaje swoje dane);
  11. Czy w sklepie dostępny jest regulamin i czy jest wolny od klauzul niedozwolonych;
  12. Czy w Twoim sklepie dostępne są informacje o możliwości i sposobach zwrotu zakupionego towaru;
  13. Czy cena końcowa produktów i kosztu dostawy jest jasno podana w procesie zamówienia i nie zawiera ukrytych kosztów;
  14. Czy informujesz klientów o czasie dostawy i terminie realizacji zamówienia;
  15. Czy klienci są powiadamiani o statusie ich zamówienia i moga go w łatwy sposób sprawdzić na stronie sklepu;
  16. Czy przycisk składania zamówienia jasno określa, że dokonując zakupu Klient zgadza się na obowiązek zapłaty za zamówienie;
  17. Czy złożenia zamówienia powoduje przesłanie wiadomości email z potwierdzeniem zawarcia transakcji i jej szczegółami.

Jeśli potrzebujesz wsparcia merytorycznego przy otwieraniu nowego sklepu – jesteśmy do dyspozycji.
Napisz lub zadzwoń do nas. Umówimy się na spotkanie i opowiemy bardziej szczegółowo o budowaniu wiarygodności sklepu i e-biznesu. Podpowiemy jakie możliwości i funkcjonalności Magento pozwolą przedstawić Twoją firmę jako rzetelnego sprzedawcę.

Porozmawiajmy o wiarygodnym i bezpiecznym sklepie na Magento. Napisz do nas

Dla projektantów i programistów sklepów:
  1. Dodaj w stopce sklepu informacje o właścicielu np. za pomocą dodatkowe bloku CMS;
  2. Dodaj na stronie Kontakt formularz kontaktowy do wysyłania wiadomości do obsługi sklepu( np przy użyciu WebForms). Sprawdź czy dane są walidowanie i zabezpieczone przed spamem (CAPTCHA);
  3. Dodaj checkbox z Akceptacją Regulaminu sklepu w procesie zamówienia. Ustaw pole jako wymagane. Treść powinna być w prosty sposób edytowalna w CMS. Regulamin wyświetlaj w formie dodatkowej strefy, pop-upu lub nowej karty. Zadbaj by pop-up z Regulaminem był czytelny, tekst łatwy do przewijania a okienko zawierało opcję Zamknij. Przetestuj rozwiązanie na smartfonie i tablecie – zadbaj o RWD;
  4. Dodaj pole na subskrypcję newslettera lub pop-up z opcją zapisania. Sprawdź czy walidacja pola na adres email działa poprawnie. Spróbuj wpisać błędny format adresu e-mail i zadbaj o jasne komunikaty przy wszystkich scenariuszach użycia;
  5. Sprawdź jak wyświetla się sklep w przeglądarce z wyłączoną obsługą ciasteczek (Cookies). Zadbaj o alternatywną wersję sklepu lub wyświetl jasną informację o konieczności obsługi cookies. Dodaj informację o polityce cookies i instrukcję jak włączyć ich obsługę w wiodących przeglądarkach;
  6. Dodaj funkcjonalność wypisania się z newslettera zarówno w sekcji Moje konto jak i w stopce wysyłanych wiadomości;
  7. Uzgodnij z klientem jakie dane chce zbierać w celu obsługi zamówienia. Zaproponuj wdrożenie SSL (jeśli nie w całym sklepie to przynajmniej na stronach rejestracji i w procesie zamówienia);
  8. Zaproponuj integrację z zewnętrznymi serwisami do zbierania opinii o sklepie jak Opineo, Zaufane opinie Ceneo, Trusted Shops;
  9. Przy pierwszych odwiedzinach sklepu wymagane jest wyświetlenie informacji o Polityce Cookies. Dodaj funkcjonalność, która pozwoli na wyświetlenie tej informacji wraz z przejściem do pełnego opisu Polityki i opcją schowania paska informacyjnego;
  10. Sprawdź przed startem produkcyjnym czy strony O firmie, Regulamin, Polityka prywatności, Polityka cookies nie kierują na stronę 404 i zawierają właściwe treści.

UDOSTĘPNIJ TEN WPIS ZNAJOMYM:

Paweł Knieć

Brałem udział w ponad 40 średnich i dużych wdrożeniach sklepów internetowych jako manager projektu, grafik, programista.
Od 9 lat poszerzam doświadczenie w e-commerce zarówno od strony sprzedażowej jak i wdrożeniowej.
To ze mną zaplanujesz prace nad budową nowego sklepu i pomysły na jego rozwój.
Możesz liczyć na wsparcie merytoryczne prowadzenia sklepu internetowego i podpowiedzi w kwestiach graficznych.
Wpadnij na kawę do naszej firmy – omówimy Twój projekt – albo pogadamy o górach i wspinaczce 😉

LinkedIn
Skype
Menu